بزرگترین بلوار کمربندی شهر قشم امروز با حضور استاندار هرمزگان افتتاح و به نام «شهید آیت‌الله رییسی» نامگذاری شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین نامگذاری این بلوار که با حضور محمدآشوری تازیانی، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم بخش مرکزی استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همراه بود، گفت: این نامگذاری به پاس خدمات و گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی شهید جمهور و شهدای همراه افتتاح و انجام شد.

این بزرگراه ۳.۸ کیلومتری به همت سازمان منطقه آزاد قشم با اعتبار یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال آماده‌ سازی و در اختیار مردم قرار گرفته است.

در آیین افتتاح و بهره برداری از این طرح های عمرانی در جزیره قشم نگین خلیج فارس عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی فرماندار، امامان جمعه شیعه و اهل سنت و جمعی از مدیران اجرایی این شهرستان مرزی حضور داشتند.

همچنین بلوار ساحلی مجاور (جنوبی) این بزرگراه حد فاصل شهر قشم به فرودگاه نگین خلیج فارس نیز به نام مقدس و متبرک امام رضا(ع) نامگذاری شد.

سعید اکبریان معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در آیین نامگذاری این بزرگراه ساحلی اظهار کرد: این طرح زیرساختی به عنوان بزرگترین پروژه بزرگراهی این جزیره به طول ۶۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

 نامگذاری بزرگترین بلوار قشم به نام شهید آیت‌الله رییسی

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.

دیدار با خانواده شهید محمد بازماندگان قشمی، افتتاح و بهره برداری از طرح های سازمان منطقه آزاد قشم از جمله بلوار شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اعتبار یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال، بزرگراه امام رضا(ع) با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریال و شرکت تولیدی فانوس ماهیان از جمله برنامه های سفر استاندار هرمزگان به شهرستان مرزی قشم است.

استاندار هرمزگان در این سفر یکروزه به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در آیین های بهره برداری از سالن های چند منظوره ورزشی روستای سرریگ با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال و سالن چند منظوره ورزشی شهر رمکان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از طرح های اداره ورزش و جوانان، راه روستایی دوربنی - گامبرون با اعتبار ۵۱۸ میلیارد ریال از طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای و آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن روستای سلخ با اعتبار ۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال از طرح های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان شرکت خواهد کرد.

کلنگ زنی و واگذاری ۹۲ قطعه اراضی مسکونی در روستای گورزین از سوی بنیاد مسکن و سازمان منطقه آزاد به مردم جامعه محلی و آغاز عملیات اجرایی قطعه ۲ بزرگراه مرکزی این جزیره از سوی سازمان منطقه آزاد از جمله دیگر برنامه‌های مقام‌ عالی دولت در استان‌ هرمزگان در سفر به سرزمین آب و آفتاب عنوان شده است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه محمدآشوری تازیانی، احمد مرادی و فاطمه جراره نمایندگان مردم بخش مرکزی استان در مجلس شورای اسلامی امروز جمعه از راه دریایی وارد قشم شدند و در بدو ورود به این جزیره، مورد استقبال فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امامان جمعه اهل سنت و تشییع، مدیران اداری و شورای تامین این شهرستان مرزی قرار گرفت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

برچسب ها: افتتاح بزرگراه ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.